Nabihah Ahmad: -Pathetic-








NABIHAH A
nabihahj0urnal.bs.my



FOLLOW DASHBOARD

Sunday 9 February 2014

-Pathetic-


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum w.b.t

Annyeong. Meh aku cerita. Segalanya bermula sejak beberapa hari yang lepas *sigh*. Okay, satu hari tu aku dapat paper exam english bulan lepas bahagian objektif. Guess what? Markah aku teruk. Takdelah teruk gila nak mam***, tak. Tapi kalau ikutkan skor yang aku dapat tu rendah dan tak sepatutnya pun budak kelas first *kononnya* dapat. Dapat paper aku target markah kertas objektif aku 30/40 and above tapi aku tak dapat.

Balik rumah, aku terperap sensorang dalam bilik. Okay, then aku try untuk lupa result aku tu. Buka laptop, tengok variety show segala bagai then, aku start sedih lagi bila dapat tau variety show yang aku minat and follow selama ni dah nak tamat. K, fine. Yang ni 'lol'.

Semalam, masa training taekwondo, aku perasan kasut taekwondo aku dah kopak. Again, sad story. Luckily, semalam training tak lama sangat sebab sir tidur ajar budak lain. Lega memang lega and bila dapat tau ada kelas ganti untuk taekwondo sebab sabtu ni ada sekolah ganti, aku pun "what the?". Okay, habis cerita pasal tu, balik dari training, ajak papa jalan Ayer Hitam.

Lepas zuhur, aku tertidur. Bangun dari tidur, aku rasa nak marah je. Habis semua benda aku baling. Karupin kesayangan aku pun kena baling. (karupin refer to my fav keychain lol). Lepas asar, ayah ajak pergi Ayer Hitam, singgah PISB. Satu bangunan kedai tu aku pusing, "k, takde benda nak cari". Pastu ajak singgah sat beli teddy bear, (niat asalnya nak beli rilakkuma) and then, aku tak ingat kedai yang nak pergi tu dekat mana and last-last terlepas. So, no teddy bear. (p/s: ayer hitam terkenal dgn teddy bear murah2).

Tak dapat pape dari Ayer Hitam, rutin biasa, singgah pekan sat. Selalu target aku beli pergi pasaraya nak beli makanan je, So, aku mintaklah ayah aku macam2. Papa aku bukan jenis yang berkira pasal makanan so, tak kisah. Aku ambik apa yang aku nak. Mula2, nak beli aiskrim oreo, takde. Redha je, cari yoghurt pulak. Brand yang aku selalu beli pulak takde so beli jelah brand lain. T^T.

In conclusion, aku nak bagitau satu fakta yang semua orang dah tau yang hidup ni bukannya bahagia 24 jam. Kalau dah bahagia 24 jam tu, amat digalakkan jumpa psychiatry. Segala ujian yang Allah bagi dalam hidup tu mesti ada hikmahnya cuma lambat atau cepat sampai pada kita.

Btw, maaf kalau entry kali ni agak bersifat kebudak-budakan. XP

Till then, assalamualaikum.

1 comment

Anonymous said...

Kadang2 x semua bnde yg kita nak tu dpt dlm sekelip mata kan. Saya pun selalu jugak jadi mcmtu, mula2 bukan main lagi buat perancangan. Last2 hampeh, satu pun x dapat. Hahah sedihh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...